دور زدن تحریم ها دغدغه تولیدکنندگان آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به مشخص کردن افق چشم انداز ۱۴۰۴ بدون پیش بینی رفتارهای خصمانه و موانع اقتصادی بوسیله تحریم های اعمالی علیه ایران برای  رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد و صادرات حداقل ۲۵ میلیون تن محصولات فولادی بدون داشتن بازارهای خارجی برای انتقال تولیدات امری بسیار دشوار است.

کارشناسان معتقدند که شدت تحریم ها و گسترش آن به بازار آهن بیش از هر چیز تأثیر منفی خود را بر مصرف‌کنندگان اصلی تولیدات فولادی به‌ویژه در بخش‌های خودروسازی و انرژی داشته و باعث کاهش فعالیت آن‌ها در نتیجه کاهش استفاده از مقاطع مصرفی آن ها شده است که معنایی به غیر از متضرر شدن بازار صادرات آهن آلات تولید داخل از این شرایط ندارد. البته این مشکلات تأثیرات منفی بسیاری را بر اهداف تولیدی این صنعت  که تا سال ۱۴۰۴  محقق می شود، خواهد گذاشت و دست یابی آن ها را به تعویق می اندازد.

واقعیت این است که در حال حاضر صادرات فولاد کشور با دو مانع مهم خارجی و داخلی مواجه می باشد. از یک‌سو، موانع خارجی که تحریم کامل صادرات فلزات اساسی ایران، پیچیده شدن سازوکار و مبادلات بانکی و فشار به شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات فولادی ازجمله این موارد محسوب می‌شود و از سوی دیگر مشکلات داخلی همچون دستورالعمل‌ها و قوانین، گمرک، زیرساخت‌های موردنیاز، برنامه‌های ارزی و نحوه تخصیص تسهیلات به صادرکنندگان که از موانع داخلی هستند.

تحریم‌ از اتفاقاتی است که قبل از این دوران نیز با آن مواجه بوده‌ایم؛ همچنان که پیش از این نیز صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی ایران توسط آمریکا تحریم شده بود. اکنون نیز آمریکا باهدف فشار به تولیدات استراتژیک کشور ازجمله فولاد و آهن چنین تحریم‌هایی را اعمال کرده است اما تلاش آمریکا در ایجاد تحریم‌های سنگین علیه صنعت فولاد ایران نیز نتوانست مانعی در اراده فعالان این صنعت ایجاد کند. به ‌نحوی ‌که تمام تلاش فولادسازان ایرانی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای دور زدن تحریم‌ها و بهره بردن از ظرفیت‌های قانونی در راستای صادر کردن محصولات متمرکز شده است.





:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: